Elektronická žádost o řidičský průkaz
Řidičské průkazy, o které je žádáno elektronickou formou, budou k vyzvednutí na pracovišti Podskalská 19, Praha 2, nesdělíte-li nám na tento e-mail: ridicskeprukazy@mestocernosice.cz, že si vyhotovený ŘP chcete vyzvednout na pracovišti v Černošicích.
V případě žádostí o vydání ŘP ve zrychlené 5 denní lhůtě garantujeme jejich včasné vyzvednutí pouze na pracovišti MěÚ Černošice v Podskalské 19, Praha 2.
Při požadavku na vyzvednutí na pracovišti MěÚ Černošice v Karlštejnské 259, Černošice, bude lhůta o jeden až dva pracovní dny delší.
Dotazy ke stavu konkrétní žádosti vůči Městskému úřadu Černošice adresujte na ridicskeprukazy@mestocernosice.cz
- O co, jak a kde lze zažádat?
- Jaký je proces podání žádosti?
- Kdy si můžete doklad vyzvednout?
- Je možné k vyzvednutí dokladu někoho zmocnit?
- Co dělat s neplatným řidičským průkazem?
- Jakým způsobem obdržím Potvrzení o oznámení ztráty/odcizení, které mi slouží jako náhradní doklad?
O co, jak a kde lze zažádat?
Možnost podání žádosti o výměnu řidičského průkazu máte po přihlášení do Portálu občana nebo Portálu dopravy
Je možné podat žádost z důvodu konce platnosti, ztráty, odcizení nebo zničení a z důvodu změny údajů v řidičském průkazu (jméno, příjmení aj.).
Podmínkou pro podání žádosti je mít zřízenu eIdentitu (NIA ID, Mobilní klíč eGovernmentu, bankovní identita…).
Jaký je proces podání žádosti?
Portál Vám zobrazí formulář žádosti, který bude předvyplněn údaji z Centrálního registru řidičů. Budete mít možnost vybrat si úřad obce s rozšířenou působností, na kterém si chcete vyrobený řidičský průkaz vyzvednout.
Součástí předvyplněných údajů bude i nejaktuálnější digitalizovaná fotografie a digitalizovaný podpis získaný z vybraných registrů státu.
Před závazným podáním žádosti musíte potvrdit správnost předvyplněných údajů a to, že
Vaše aktuální podoba odpovídá zobrazené fotografii. Pokud aktuální podoba nebude
odpovídat fotografii zobrazené ve formuláři žádosti, bude nutné, tak jako doposud, osobně
navštívit příslušný úřad, kde Vás v rámci osobního podání žádosti vyfotí. Po potvrzení správnosti údajů bude žádost odeslána na Vámi zvolený úřad. Po její kontrole a schválení ze strany daného úřadu bude dojde k výrobě nového řidičského průkazu.
Kdy si můžete doklad vyzvednout?
Zákon stanovuje lhůtu do 20 dnů od podání žádosti. Toto se samozřejmě netýká situace, kdy si požádáte o vydání ve lhůtě kratší, tj. do 5 pracovních dnů.
V rámci samotné žádosti je také možné si nastavit notifikace a dostat tak všechna upozornění prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Možnost notifikací musíte mít nastavenu v Portálu občana. O schválení/zamítnutí žádosti bude žadatel upozorněn bez jakéhokoliv nastavení přímo v Portálu dopravy i Portálu občana. Jakmile bude doklad připravený k předání na vybraném úřadu, obdržíte notifikaci o možnosti vyzvednutí řidičského průkazu, pokud jste si notifikaci nastavili.
Je možné k vyzvednutí dokladu někoho zmocnit?
Ano, nový řidičský průkaz bude možné vyzvednout také na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem.
Co dělat s neplatným řidičským průkazem?
Neplatný průkaz musí každý žadatel odevzdat při převzetí nového.
Jakým způsobem obdržím Potvrzení o oznámení ztráty/odcizení, které mi slouží jako náhradní doklad?
Dané potvrzení Vám již nebude zasíláno, jelikož od 1. ledna 2024 je zrušena povinnost mít toto potvrzení, stejně jako řidičský průkaz, u sebe při řízení motorového vozidla.
Jak je to s úhradou správních poplatků?
Správní poplatek ve stanovené výši se slevou 20 % se hradí při vyzvednutí nového řidičského průkazu přímo na vybraném úřadě.
Informace Ministerstva dopravy (596.81 kB)
Za tuto stránku odpovídá Mgr. Radek Haugvic