Paměťová karta řidiče pro digitální tachograf
Digitální karty do tachografu se vydávají na základě žádosti osoby do vozidel vybavených záznamovým zařízením podle Nařízení Rady (ES) č. 2135/98 (digitálním tachografem) nebo pro řidiče, který takové vozidlo hodlá řídit a je držitelem příslušného řidičského oprávnění pro řízení takového vozidla. Pokud vydaná digitální karta řidiče neztratila platnost, musí být uznávána všemi členskými státy EU.
Rozlišují se tři typy digitálních karet: a) digitální karta řidiče b) digitální karta podniku (firemní) c) digitální karta servisní
Ve věci vydávání digitálních karet je příslušný kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností bez ohledu na místo trvalého pobytu nebo sídla žadatele. Při podání žádosti o vydání digitální karty nelze využít elektronickou formu podání ani podání prostřednictvím pošty.
Žádost o vydání digitální karty se vyřizuje ve lhůtě patnácti pracovních dní od podání žádosti za správní poplatek 700,- Kč
Osoba, které má být digitální karta vydána je povinna převzít ji osobně nebo prostřednictvím zmocněné osoby na základě ověřené plné moci, při vyzvednutí je třeba předložit platný doklad totožnosti s fotografií.
Na uvedeném odkazu je možné v mapě nalézt pro Vás nejbližší úřad obce s rozšířenou působností:
http://statistiky.stemmark.cz/orp/
Digitální karta řidiče
K žádosti o digitální kartu řidiče a jejímu následnému vydání musí být přiloženo:
- platný řidičský průkaz
- platný občanský průkaz
- digitální karta (pokud je žadatel již jejím držitelem)
Digitální karta řidiče se vydává na dobu nejdéle 5 let, žádost o její výměnu se přijímá nejdříve 2 měsíce před koncem platnosti stávající karty.
Digitální karta podniku (firmy)
K žádosti o digitální kartu podniku a jejímu následnému vydání musí být přiloženo:
- platný občanský průkaz
- živnostenský list nebo výpis z OŘ (starý max. 3 měsíce)
- zplnomocnění při zastupování (nejedná-li statutární zástupce)
Digitální karta podniku se vydává na dobu nejdéle 5 let, žádost o její výměnu se přijímá nejdříve 2 měsíce před koncem platnosti stávající karty.
Digitální karta servisní
K žádosti o servisní digitální kartu a jejímu následnému vydání musí být přiloženo:
- platný občanský průkaz
- kopie osvědčení či certifikátu vydávaného Českým metrologickým institutem
- živnostenské oprávnění či koncesní listina
- úředně ověřená plná moc při zastupování
Digitální karta servisní se vydává na 1 rok, žádost o její výměnu se přijímá nejdříve 2 měsíce před koncem platnosti stávající karty.
Interaktivní odkaz k objednání do systému
Za tuto stránku odpovídá Bc. Michaela Bradáčová