Rekonstrukce komunikací
Plán na rok 2021
- Školní ulice: pracovní verze situace 1, situace 2, situace 3, pracovní verze kompletní dokumentace
- V Olšinách -situace, kompletní dokumentace
- Karlická ulice - úsek Fügnerova - V Zahrádkách - situace - bude dokončena do konce března 2021 - bližší informace viz níže v sekci Shrnutí 2020
- chodník Pod Ptáčnicí - situace
- ulice Alešova a Mělnická - situace Alešova , situace Mělnická - v případě získání dotace z MMR, žádost podána v prosinci 2020
- Voskovcova - realizace pouze v případě nezískání dotace na rekonstrukci ulic Alešova a Mělnická
- chodník v ul. Dr. Janského - v případě získání dotace, žádost podána v prosinci 2020
Shrnutí rok 2020
Rekonstrukce ulice Karlická, Pražská 1 a Srbská (vč. kontejner. stání v Karlické)
- místní komunikace Karlická - situace
- místní komunikace Pražská 1 - situace
- místní komunikace Srbská - situace
- polopodzemní kontejnery v ulici Karlická
V srpnu 2020 byla vyhlášena VZ na rekonstrukci ulic Karlická, Pražská 1 a Srbská s termínem zahájení říjen 2020 a termín dokončení do 17. 12. 2020. Vybraný zhotovitel, firma ZNAKON, a.s. do původního termínu dle uzavřené smlouv o dílo dokončil práce v ulici Srbská a Pražská a polopodzemní kontejnery v Karlické. V této ulici však provedl práce vyplývající z uzavřené smlouvy pouze z části, resp v jednom uceleném úseku mezi ulicemi Vrážská a Fügnerova, v úseku od Fügnerovy k ulici V Zahrádkách zhotovitel dosud rekonstrukci nezahájil s ohledem na zhoršující se klimatické podmínky, které neumožňovaly dodržet technologické postupy a také v souvislosti s nouzovým stavem, ke kterému došlo vlivem současné epidemidemiologické situace. Termín dokončení této části byl proto radou města odsouhlasen a schválen smluvním dodatkem do 31. 3. 2021.
Předmět veřejné zakázky zahrnoval: rekonstrukci ulice Karlická a Pražská 1 dle PD společnosti PPU, s.r.o., rekonstrukci ulice Srbská dle PD zpracované společností EKIS, s.r.o. a dodávku stavby „Polopodzemní kontejnery Černošice, lokalita 1, Karlická“ dle PD zpracované ing. Romanou Hubkovou
Stavební úpravy ulice Karlická v délce cca 195 m spočívají ve vymezení dopravního prostoru, který bude tvořit vozovka o šíři 5,5 m v provedení z asfaltového betonu. Konstrukce zvýšených ploch v křižovatkách, parkovací stání a chodníky budou z betonové dlažby. Vjezdy na jednotlivé parcely budou provedeny z kamenné dlažby 8/10 cm.
Stavební úpravy ulice Pražská 1 v délce cca 133 m spočívaly ve vymezení dopravního prostoru, který bude tvořit vozovka o šíři 3,25 m z asfaltového betonu. Parkovací stání a chodníky jsou z betonové dlažby. Vjezdy na jednotlivé parcely jsou provedeny z kamenné dlažby 8/10 cm.
Stavba polopodzemních kontejnerů v ulici Karlická předpokládala zrušení stávajícího nadzemního kontejnerového stání a vybudování polopodzemních kontejnerů na tříděný odpad. Akce byla projekčně i stavebně koordinována se současně prováděnými úpravami ulice Karlická.
Rekonstrukce komunikace Srbská byla navržena ve stávajícím uličním prostoru, jehož rozměry se rekonstrukcí výrazně nemění. Délka rekonstruované komunikace je cca 212 m, šířka komunikace je 4,85 – 6,40 m. Na vozovce došlo k frézování stávajícího dožilého krytu vozovky, byla provedena nová obrusná vrstva a podkladní vrstva z asfaltového betonu.
Ulice určené k rekonstrukci v násl. letech (není stanoven termín)
- Bulharská
- Gogolova
- Jičínská (spodní část)
- Školní a K Lesíku - zpracované řešení dopravní situace - průvodní zpráva, situace,
- Lermontova
- Mládežnická
- Revoluční
- Srbská (viz níže)
- U Mlýna
- Slovenská
- Voskovcova
- Hradecká (komunikace je na soukromých pozemcích)
- Jabloňová (úsek Jahodová - Na Višňovce, popř. úsek Brusinková - Jahodová) - komunikace je na soukromých pozemcích
- Na Ladech (úsek Slunečná - Jabloňová) - komunikace je na soukromých pozemcích
- Moravská (kromě slepé části) - komunikace je na soukromých pozemcích
- V Olšinách (od Dobřichovické po křiž. s ul. V Habřinách) - komunikace je na soukromých pozemcích
- U Vodárny - realizace v návaznosti na vodovod a kanalizaci (čeká se na novou dotační výzvu)
- Olbrachtova
- V Dolích - 1. část
- V Dolích - 2. a 3. část
- Pražská - 2. část
- Tolstého
- Strakonická
- Mělnická
- Jahodová
- Alšova
Chodníky:
- chodník či parkování v Topolské ulici
- chodník v ul. Dr. Janského - v případě získání dotace, podána v prosinci 2020
- chodník Říční (od Dr. Janského k žel. přejezdu)
- chodník Mateřídoušková
- chodníky podél silnice II/115
"Developerské" (povinnost realizace před výstavbou domů) - mimo rozpočet města
- Javorová
- nám. 5. května, Příbramská, Strakonická
- Werichova, K Dubu
Shrnutí za rok 2020
- chodník Říční (Zdeňka Lhoty - Topolská) - s využitím dotace
- Zdeňka Škvora - situace, podélný profil, vzorové příčné řezy (komunikace je na soukromých pozemcích)
Shrnutí za rok 2019
- v červnu dokončena Kollárova (uhrazeno dle plánovací smlouvy ze soukromých zdrojů)
Shrnutí za rok 2018
- odvodnění komunikace Pod Višňovkou
Shrnutí situace a výsledků roku 2017
Z prostředků města proběhla v roce 2017 rekonstrukce dalších 3 ulic a 1 chodníku z původního balíku tzv. velkého třesku.
Jednalo se o ulice Čajkovského, Domažlická, Mládežnická (pouze oprava povrchu místo původně plánované rekonstrukce ul. Tolstého) a chodník podél ul. Dobřichovická. U chodníku bylo realizováno také nové veřejné osvětlení.
- Čajkovského
- Domažlická (úsek od Školní ul.)
- chodník Dobřichovická (Slunečná - směr Jitřní)
Shrnutí situace a výsledků roku 2016
Z prostředků města proběhla v roce 2016 rekonstrukce dalších 8 ulic a 3 chodníků z původního balíku tzv. velkého třesku.
(detaily veřejné zakázky zde)
- Boženy Němcové (úsek Smetanova-Nerudova)
- Havlíčkova (úsek Bezručova-Majakovského)
- Chebská (úsek Táborská-Kladenská)
- Jiráskova (úsek Havlíčkova-Tyršova, popř. až Smetanova)
- Libušina (úsek od Jansovy ul., vč. vodovodu)
- Majakovského (kromě úseku Havlíčkova-Tyršova)
- Plzeňská (úsek Jablonecká-Pardubická)
- Smetanova (úsek Arbesova-Majakovského)
- chodník Zdeňka Lhoty (Říční - Jasmínová)
- chodník Školní (rozšíření chodníku)
Shrnutí situace a výsledků roku 2015
V roce 2015 byla nejdříve dokončena rekonstrukce ulice Dr. Janského, započatá již v roce 2014. Následně proběhla rekonstrukce ulic Na Drahách a Ukrajinská, pro které město získalo dotaci z titulu povodňových škod. V létě a na podzim pak další rekonstrukce, viz níže uvedený seznam.
Rekonstrukce ulic Ukrajinská a Na Drahách
- ul. Ukrajinská
- ul. Na Drahách
Z prostředků města proběhla v roce 2015 rekonstrukce dalších 9 ulic z původního balíku tzv. velkého třesku.
- Budějovická
- Čapkova
- Jiráskova (v úseku Husova - Nerudova)
- Libušina
- Modřínová
- Mostecká
- Na Marsu
- Nad Statkem
- Střední
- Chodník podél silnice II/115 v úseku Klatovská - Jihlavská
- Na Drahách + Ukrajinská - viz níže
Shrnutí situace a výsledků roku 2014
Od července 2014 probíhala rekonstrukce nejdelší místní komunikace - ulice Dr. Janského, a to v celé délce od Hotelu Kazín až po mokropeskou pláž. V rámci projektu bylo upraveno také parkoviště u pláže. Dokončeno bylo počátkem r. 2015.
Rekonstrukce místní komunikace ul. Dr. Jánského
- místní komunikace Dr. Jánského
- chodník podél ul. Dr. Jánského
- dešťová kanalizace
- celková situace stavby
- nová autobusová zastávka - Masopustní náměstí, povolení
- Chodník Dr. Janského (úsek Masopustní náměstí - Srbská)
- Dr. Janského (jen parkoviště u pláže, popř. vč. opravy úseku od ul. Na Skále)
Shrnutí situace a výsledků roku 2013
Ve výběrovém řízení na 1. etapu rekonstrukcí komunikací v roce 2013 v elektronické aukci zvítězila společnost Ekostavby Louny. V samostatném výběrovém řízení na stavbu dešťové kanalizace a vodovodu v ulici Pardubická a dešťové kanalizace přes pozemky pod základní školou zvítězila společnost Stavitelství Řehoř.
Dále bylo vypsáno výběrové řízení na rekonstrukci místních komunikací (Berounská, Jedlová, Chrudimská, Slunečná, Střední a Libušina), ve kterém zvítězila spol. Robstav stavby k.s, která nabídla provedení díla za celkovou cenu 3 815 880,- Kč.
Celková výše všech zakázek je cca 29 mil. Kč.
Financování staveb bylo zajištěno z úvěru, jehož přijetí schválilo zastupitelstvo 11. 10. 2012, a to až do výše 35 mil. Kč se splatností 10 let.
Projektová dokumentace jednotlivých komunikací (realizace v roce 2013)
- Erbenova
- Chebská (úsek Táborská - Školní)
- Jičínská
- Jižní (úsek Nad Statkem - Komenského)
- Pardubická (úsek Mostecká - Školní) vč. vodovodu a dešť. kanalizace
- Pod Višňovkou (vč. vodovodu)
- Táborská (úsek Chebská – Kladenská)
- V Mýtě (přesunuto z roku 2012)
- Slunečná - dokončení obrusné vrstvy v úseku ulic Dobřichovická - Brusinková
- Střední - oprava dlažby mezi ulicemi Školní - Gorkého
- Libušina - úsek mezi ulicemi V Dubině - V Horce a úsek podél parkovacích stání
- Chodník K Lesíku - Nádražní
- Chodník Kladenská (úsek Vrážská - Lidická)
- Chodník Vrážská (úsek Dr. Jánského - Riegrova)
Ulice, které nebyly vybrány k rekonstrukci plně hrazené z prostředků města (v rámci projektu "velký třesk") a na jejichž výstavbě se podíleli občané v rámci programu rekonstrukcí ulic se spolufinancováním ze strany občanů
- Berounská - první slepá odbočka od ulice Školní
- Jedlová - pouze část z betonové dlažby
- Chrudimská
Shrnutí situace a výsledků roku 2012
Seznam komunikací k rekonstrukci v roce 2012
Výběrové řízení na stavební firmu na všechny zařazené ulice pro rok 2012 s výjimkou Komenského (realizováno samostatně) a Pardubické (odloženo na podzim, podmíněně) vyhrála společnost PSVS a.s.. V elektronické aukci 26. dubna bylo dosaženo úspory -14% proti projektovému rozpočtu, což ale znamená cenu vyšší než byl původní předpoklad. Z tohoto důvodu z 19 původně vybraných ulic byly dvě vyřazeny - ul. Pod Višňovkou a ul. K Lesíku - město využilo svého práva zúžit rozsah projektu až o 20% jeho celkové hodnoty.
Rozhodnutím rady města dále došlo ke změně, kdy místo zamýšlené rekonstrukce Pardubické ulice (odložena kvůli získání vodoprávního povolení k vybudování dešťové kanalizace) byly k realizaci vybrány ulice V Mýtě a Berounské. Jejich realizace se ale vinou problémů se stavební firmou a vlivem klimatických podmínek nakonec dokončí až v roce 2013. Poslední změnou bylo vyřazení Gogolovy ulice kvůli zjištěným závadám na dešťové kanalizaci, jejíž oprava musí rekonstrukci samotné komunikace předcházet - byla nahrazena posledním chybějícím krátkým úsekem ulice Měsíční (spojka do Slunečné) .
Projektová dokumentace jednotlivých komunikací (realizace v roce 2012)
- ul. Domažlická
- ul. Havlíčkova
- ul. Jihlavská
- ul. Karlická
- ul. Klatovská
- ul. Pod Višňovkou - realizace přesunuta do roku 2013
- ul. Rumunská
- ul. Střední
- ul. Tyršova
- ul. V Kosině
- ul. Větrná
- ul. Gogolova - stavba z důvodu nutné rekonstrukce dešťové kanalizace odložena
- ul. Husova
- ul. Jansova
- ul. K Lesíku - realizace odložena
- ul. Na Poustkách
- ul. Nerudova
- ul. Pod Horkou
- ul. Riegrova
- ul. Berounská, upravená situace - stavba byla dokončena počátkem roku 2013
- ul. V Mýtě - stavba komunikace byla přesunuta do roku 2013
- ul. Měsíční
Souhrnné informace a analýzy k projektu Velký třesk
Podklady, popis záměru, studie
- prezentace ze zasedání zastupitelstva 11.10.2012
- usnesení, důvod. zpráva a přílohy + prezentace ze zasedání zastupitelstva 1.12.2011
- Představení záměru - analýza - rozpočet města, daň z nemovitosti, rekonstrukce ulic (dle textu zveřejněného v IL 10/2011)
Aktualizované materiály:
- Prezentace - postupná varianta vs. zrychlená rekonstrukce s využitím úvěru
- Propočet finančních nákladů
- Propočet nákladů - navýšení o degradaci a údržbu při postupné variantě
- Mapa s vyznačením ulic zahrnutých do záměru zrychlené rekonstrukce (aktualiz.)
- Přehled komunikací (rozdělení z hlediska záměru) (aktualizováno 14.11.2011)
Pasport komunikací zařazených do záměru rekonstrukce:
- Rozdělení ulic do jednotlivých částí pasportu
- 1. část pasportu (základní dopravní síť)
- 2. část pasportu (navazující dopravní síť)
- 3. část pasportu (průjezdní ulice s prašným povrchem)
- pro některé dodatečně zařazené ulice nebyl dosud pasport zpracován
(úplný přehled zařazených ulic najdete v dokumentu "Přehled komunikací" výše)