Finanční odbor
Kontakt
- Kontakty na jednotlivé zaměstnance nezařazené v odděleních
- Oddělení vymáhání
- Oddělení rozpočtu a školství
Potřebuji si zařídit ...
- Obecné informace k místním poplatkům
- Poplatek ze psů
- Poplatek z pobytu
- Poplatek za užívání veřejného prostranství
- Poplatek za odkládání odpadu z nemovité věci - od roku 2024
- Poplatek za obecní systém odpadového hospodářství - komunální odpad - do roku 2023
Transparentní účty města
Transparentní bankovní účty - informace a seznam s přímými odkazy
Rozpočet města
Aktuální rozpočet města Černošice
Další informace
- Pokladní hodiny pro veřejnost
- Podrobný přehled plateb, termínů, účtů
- Veřejné sbírky - informace o veřejných sbírkách
- „Zlepšení kvality života obyvatel Ukrajiny“
- „Noha pro Sebíka"
- Vodné a stočné
- Můj vodoměr - aplikace vodného a stočného společnosti SOFT bit - zadávání stavů vodoměrů, přehled vystavených faktur, informace o zaplacených zálohách, přehledy spotřeby - pokud nemáte přihlašovací údaje, napište prosím email na mujvodomer@mestocernosice.cz
- Agendu od 1. 1. 2017 zajišťuje Odbor investic a správy majetku s výjimkou uzavírání smluv a fakturace, které jsou v kompetenci finančního odboru (od 04/2017)
- souhlas se zasíláním faktur emailem (elektronická fakturace) pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 91.64 kB
- pro dohodnutí placení záloh na vodné a stočné kontaktujte prosím p. Hatinovou
- Informace o jarních odečtech vody - samoodečty - viz OISM
- aktuální ceny vodného a stočného - viz OISM
- Informace o poskytovaných grantech
- Koeficienty pro přiznání k dani z nemovitých věcí pro město Černošice
- Koeficient podle § 11 odst. (4) písmeno c) je 1,6 a je stanoven podle počtu obyvatel z posledního sčítání lidí
- Místní koeficient podle § 12 je stanoven obecně závaznou vyhláškou města Černošice č. 2/2024 na hodnotu 3,5 s výjimkou skupiny rekreačních budov uvedených v odst. 2 článku I. vyhlášky a skupiny vybraných zemědělských pozemků, trvalých travních porostů nebo skupiny nevyužitelných ostatních ploch uvedených v odst. 3 článku I. vyhlášky
- Místní koeficient podle § 12 je 5 pro skupiny rekreačních budov, t.j. budov pro rodinnou rekreaci a budov, které plní doplňkovou funkci k rekreačním budovám, s výjimkou budovy garáže
- Místní koeficient podle § 12 je 1 pro skupiny vybraných zemědělských pozemků, trvalých travních porostů nebo skupiny nevyužitelných ostatních ploch uvedených
Činnost odboru
- Zajišťuje přípravu návrhu rozpočtu, jeho projednání, rozpis a sledování čerpání.
- Zajišťuje přípravu a projednání rozpočtového provizoria a hospodaření města podle rozpočtového provizória.
- Administruje změny rozpočtu – rozpočtová opatření a změny rozpisu rozpočtu podle schválených pravidel.
- Zajišťuje finanční kontrolu na pozici správce rozpočtu a hlavní účetní ve smyslu zákona o finanční kontrole.
- Zpracovává účetní a finanční výkazy.
- Připravuje a zpracovává podklady pro jednání vedení města, rady města, zastupitelstva města a finančního výboru.
- Koordinuje předkládání podkladů pro přezkum hospodaření města.
- Zajišťuje podklady zastupitelstvu města pro projednání závěrečného účtu.
- Připravuje podklady pro účetní závěrku města (účetní a finanční výkazy).
- Zpracovává finanční analýzy, střednědobé a dlouhodobé výhledy financování města.
- Podílí se na přípravě ekonomických podkladů k žádostem o dotace.
- Realizuje hotovostní a bezhotovostní platby v souladu s vnitřními předpisy města.
- V souladu s platnou účtovou osnovou a zákonem o účetnictví vede účetnictví města.
- Zabezpečuje chod hlavních pokladen a zúčtování peněžních prostředků z příručních pokladen odborů nebo organizačních jednotek.
- Obsluhuje hotovost v platebním automatu.
- Na základě rozhodnutí příslušného odboru zajišťuje vratky správních poplatků placených prostřednictvím platebního automatu a platebních terminálů převodem na účet klienta.
- Zajišťuje v souladu s předpisy odvod peněžních prostředků z pokladen a platebního automatu do banky.
- Koordinuje výkon finanční kontroly na městském úřadě.
- Podle požadavků a podkladů jednotlivých odborů a MP zajišťuje nákup a vyúčtování příkazových bloků od krajského úřadu.
- Připravuje za město jako daňového poplatníka daně z příjmu podklady pro daňové přiznání podle uzavřené smlouvy s daňovým poradcem.
- Vede agendu DPH včetně přenesené povinnosti a kontrolního hlášení, zajišťuje podání přiznání i úhrady.
- Zajišťuje finanční vypořádání se státem, s krajem a ostatními právními subjekty podle podkladů odpovědných zaměstnanců.
- Zabezpečuje platební styk s bankami.
- Zabezpečuje úvěrování rozpočtu města podle schválených smluv.
- Na základě uzavřených smluv zajišťuje zřízení a rušení bankovních účtů města.
- Ve spolupráci s bankami zajišťuje a administruje přístupová práva k bankovním účtům.
- Sleduje stav peněžních prostředků na bankovních účtech a o případných nesrovnalostech informuje neprodleně starostu.
- Zabezpečuje vymáhání pohledávek za město, tj. i za městskou policii včetně komunikace s exekutory a celními úřady.
- V souvislosti s vymáháním provádí daňové exekuce.
- Vede agendu místních poplatků ze psa, za komunální odpad a poplatek z pobytu podle OZV.
- Zajišťuje podklady pro statistický úřad ve věcech účetnictví, připravuje podklady pro ostatní odbory.
- Provádí kontrolu dokladů dotací (dle zákona č. 250/2000 sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů) na požádání administrujícího odboru, zda splňují náležitosti z účetního hlediska.
- Zajišťuje podání týkající se povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením na úřad práce.
- Zajišťuje agendu předávání elektronických informací do CSUIS za město.
- Vede agendu PAP a KRK včetně předávání elektronických informací do systému za město.
- Zajišťuje agendu předávání elektronických informací o platech do systému ISP za město i za všechny příspěvkové organizace.
- Ve spolupráci s odborem vedení města a dalšími odbory dle pověření zajišťuje veřejnosprávní kontroly příspěvkových organizací.
- Připravuje podklady pro inventarizaci města.
- Metodicky řídí veškeré agendy spravované účetním a informačním systémem a poskytuje související poradenství.
- Zajišťuje ekonomickou část administrace účetního a informačního systému v rozsahu svěřených práv.
- Vede agendu veřejných sbírek.
- Ve vztahu k příspěvkovým organizacím města vede agendu příspěvků, jejich rozpočtu a změn a hospodaření s fondy z hlediska zřizovatele.
- Provádí, ve spolupráci s právním odborem, přípravu, zveřejňování, vyhodnocování a evidenci veřejných zakázek, v souladu s vnitřním předpisem o zadávání veřejných zakázek.
- Zajišťuje na základě podepsané smlouvy o kompenzační příspěvek finanční plnění.
- Vede příruční spisovnu účetních dokladů včetně péče o písemnosti.
- Zajišťuje vkládání smluv, které administruje do CES.
- Zajišťuje evidenci a zpracování dokumentů v TED za vlastní agendy.
- Spravuje informace na webu města.
- Na základě podkladů dodaných OISM, z aplikace Můj vodoměr, případně externím smluvním dodavatelem, o stavech vodného a stočného (vodoměrů a odběrných míst) vystavuje faktury na vodné a stočné a sleduje zaplacení.
- Uzavírá a aktualizuje smlouvy za vodné a stočné.
- Zpracovává návrhy rozpisu rozpočtů finančních prostředků státního rozpočtu poskytovaných v souladu se zásadami stanovenými ministerstvem a krajskými normativy za školy, předškolní a školská zařízení v rozsahu působnosti obce ORP a předává je Krajskému úřadu.
- Připravuje a zpracovává podklady pro rozpočet za školy, předškolní a školská zařízení v rozsahu působnosti obce ORP Černošice na základě metodiky KÚ Středočeského kraje.
- Každé čtvrtletí zajišťuje sběr statistických výkazů P1-04 za školy, předškolní a školská zařízení v rozsahu působnosti obce ORP Černošice a dále je zasílá ke zpracování na Ústav pro informace ve vzdělávání (dále jen „ÚIV“).
- Shromažďuje a zpracovává data ke zpracování statistických výkonových výkazů za školy, předškolní a školská zařízení v rozsahu působnosti obce ORP Černošice na základě metodiky ÚIV a dále je zasílá ke zpracování na ÚIV.
- Připravuje podklady pro zúčtování prostředků státního rozpočtu poskytovaných krajským úřadem školám, předškolním a školským zařízením v rozsahu působnosti obce ORP Černošice závazným postupem a podle společných pokynů MŠMT a Ministerstva financí k zúčtování prostředků státního rozpočtu a předává výsledky Zúčtování krajskému úřadu.
- Zajišťuje a zpracovává podklady pro rozbor hospodaření za školy, předškolní a školská zařízení v rozsahu působnosti obce ORP Černošice podle závazné osnovy a závazného postupu stanoveného MŠMT.
Za tuto stránku odpovídá J. Ullrichová



