Ztráta matričního dokladu - rodný, oddací nebo úmrtní list
Vydávání matričního dokladu se řídí Zákonem č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Osobou, která je oprávněna jednat v případě ztráty matričního dokladu a žádosti o vydání druhopisu je:
- fyzická osoba, které se zápis týká, nebo členové rodiny (manžel, partner, rodiče, děti, sourozenci, prarodiče, vnuci a pravnuci),
-
státní orgány nebo orgány územních samosprávných celků pro úřední potřebu,
-
statutární orgány církví nebo duchovní jimi zmocnění, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949,
-
fyzická osoba, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků,
-
osobě, která prokáže, že je to nezbytné k uplatnění právních nároků v cizině.
O vydání druhopisu matričního dokladu musí žadatel požádat osobně nebo písemně u matričního úřadu, kde je narození, manželství, partnerství nebo úmrtí zapsáno v matriční knize.
Doklady potřebné k vydání matričního dokladu:
- platný občanský průkaz nebo platný cestovní pas ČR žadatele;
- matriční doklad (rodný, oddací list), ze kterého je patrný příbuzenský poměr žadatele - dle bodu a) shora uvedeného;
- plná moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele;
- dále žadatel musí znát datum, kdy matriční událost nastala.
Poplatky
Správní poplatek za každý druhopis matričního dokladu činí 300 Kč.
Lhůty
Lhůta pro vydání druhopisu matričního dokladu je 30 dnů.
V případě, že je doklad zaslán žadateli poštou, zasílá se doporučeně do vlastních rukou.
Kde situaci řešit:
Karlštejnská 259, Černošice, správní odbor
Za tuto stránku odpovídá Marcela Růžičková