Ztráta matričního dokladu - rodný, oddací nebo úmrtní list
Vydávání matričního dokladu se řídí Zákonem č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Osobou, která je oprávněna jednat v případě ztráty matričního dokladu a žádosti o vydání druhopisu je:
- fyzická osoba, které se zápis týká, nebo členové její rodiny (manžel, rodiče, děti, sourozenci, prarodiče, vnuci, pravnuci), zplnomocnění zástupci;
- fyzická osoba, která prokáže, že doklad potřebuje k uplatnění jejích práv před orgány státu nebo územních samosprávných celků.
O vydání druhopisu matričního dokladu musí žadatel požádat osobně nebo písemně u matričního úřadu, kde je narození, manželství nebo úmrtí zapsáno v matriční knize, tzn. v místě narození, uzavření manželství nebo úmrtí.
Doklady potřebné k vydání matričního dokladu:
- platný občanský průkaz nebo platný cestovní pas ČR žadatele;
- matriční doklad (rodný, oddací list), ze kterého je patrný příbuzenský poměr žadatele - dle bodu a) shora uvedeného;
- plná moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele;
- dále žadatel musí znát datum, kdy matriční událost (narození, manželství, úmrtí) nastala.
Poplatky
Správní poplatek za každý druhopis matričního dokladu činí 100,- Kč dle zák. č. 634/2004 Sb., pol. 3b).
Lhůty
Lhůta pro vydání druhopisu matričního dokladu je 30 dnů.
V případě, že je doklad zaslán žadateli poštou, zasílá se doporučeně do vlastních rukou.
Kde situaci řešit:
Karlštejnská 259, Černošice, správní odbor
Za tuto stránku odpovídá Marcela Růžičková