Oznámení změn v živnosti
Změny, k nimž dochází během podnikání – např. změna sídla podnikání, odpovědného zástupce, je podnikatel povinen oznámit kterémukoli živnostenskému úřadu do 15 dnů od jejich vzniku. Tato povinnost se netýká pouze změn a doplnění, které již byly zapsány v základních registrech, v obchodním nebo jiném veřejném rejstříku nebo v informačním systému evidence obyvatel anebo informačním systému cizinců. Změny se oznamují na formuláři Změnový list.
Z domova ze svého počítače můžete vytvořit elektronické podání, disponujete-li:
- Identifikačním prostředkem Národního bodu pro identifikaci a autentizaci (NIA) – nové
- platným uznávaným elektronickým podpisem
- datovou schránkou
Aplikace k vytvoření a odeslání elektronického podání je zdarma k dispozici na portálu živnostenského podnikání v části elektronická podání. Přikládáte-li ke svému elektronickému podání doklady (např. vysvědčení, potvrzení zaměstnavatele o délce praxe), je nutné je zaslat ve formě autorizované konverze, což je převedení dokumentu z listinné podoby do elektronické podoby s právními účinky úředně ověřené kopie. Autorizovanou konverzi dokumentů provádějí všechna kontaktní místa veřejné správy – Czech POINT.
Živnostenský úřad zapíše změnu do živnostenského rejstříku a podnikateli zašle vyrozumění nebo nový výpis z živnostenského rejstříku.
V případě osobní návštěvy formulář nevyplňujte, vyplní ho s vámi referent na přepážce.
Správní poplatky
100,- Kč za provedení změny v živnostenském rejstříku
Kdy, s kým a kde situaci řešit:
V úředních hodinách na pracovišti:
Podskalská 19, Praha 2, odbor živnostenský úřad, přízemí budovy
Za tuto stránku odpovídá H. Vyhnalová